Cod: -
Titular curs: lector dr. D. Savulea
Forma de invatamant: Cursuri de zi
Ciclul: Anul II
Semestrul 2, Curs: 28h, Seminar: 28h
Nr. credite: 5
Profil: informatica
Specializare: informatica
Tip disciplina: facultativa
Categoria formativa: pe profil de studiu
Obiective:
- Cunoasterea structurii si organizarii sistemului de invatamant in ciclul preuniversitar.
- Determinarea si descrierea domeniilor informaticii ce se predau in scoala generala si liceu.
- Insusirea unor metode specifice de predare a disciplinelor de informatica.
- Utilizarea corecta a mijloacelor de invatamant in procesul de predare-invatare a notiunilor de informatica.
- Cunoasterea unor tehnici de evaluare obiectiva a elevilor.
- Capacitarea studentilor cu informatiile necesare sustinerii lectiilor la practica pedagogica.
Continutul cursului:
- Predarea informaticii in invatamantul superior.
- Consideratii generale.
- Obiective.
- Predarea informaticii in invatamantul preuniversitar.
- Obiectivele generale.
- Metode de realizare a obiectivelor.
- Tipuri de domenii la disciplina informatica.
- Organizarea si proiectarea activitatii didactice la informatica.
- Continuturi, competente specifice.
- Operationalizarea obiectivelor. Derivarea competentelor.
- Metode clasice ale predarii.
- Invatarea prin descoperire.
- Compararea celor doua metode.
- Metode de predare recomandate.
- Aspecte metodice la disciplinele informatice orientate pe:
Sisteme de calcul, Sisteme de operare, Elaborarea de algoritmi,
Limbaje de programare,
Elemente de birotica si Internet.
- Metode de evaluare
- Concepte de baza ale verificarii si evaluarii
- Functii ale evaluarii
- Forme si tehnici de evaluare
- Mijloace de invatamant
- Tipuri de mijloace de invatamant
- Functii ale mijloacelor de invatamant
- Mijloace specifice disciplinei informatica
- Managementul clasei
- Cunoasterea elevilor.
- Fisa psihopedagogica.
- Utilizarea instrumentelor tehnologiei informatiei in procesele de invatare/predare.
- Teme interdisciplinare.
- Folosirea acestor instrumente in predarea altor discipline.
- Avantajele unui proces de invatare/predare via Internet.
Discipline anterioare cerute:
- Psihologia educatiei; Pedagogie I,II
Forma de evaluare: colocviu
Nota finala N la colocviu se obtine aplicand formula N=(P+2L)/3 unde P
este nota la proiect, iar L este nota obtinuta la
lucrarea scrisa.
Bibliografie:
- Andonie R., Garbacea I., 1995 Algoritmi fundamentali, o perspectiva C++, Ed. Libris
- Balanescu, H. Georgescu, 1992 Programarea in limbajul Pascal, Ed. Tehnica
- Boian F. M., 1994 Sisteme de operare interactive, Ed. Microinformatica Cluj-Napoca
- Cerchez E., 1998 Sisteme de calcul Ed. L&S Infomat, Bucuresti
- Cergit I., 1996 Metode de invatamant, E.D.P.
- Cristea S.,1996 Pedagogie scolara si managementul educatiei E.D.P.
- Cucos C., 1998 Psihopedagogie pentru examenul de definitivare si grade didactice, Polirom, Iasi
- Ionescu C.,1998 Metodica predarii informaticii Univ. Babes-Bolyai Cluj
- Ionescu C., 1997 Internet:instrument de baza in procesul de predare si invatare, in Restructuring of the (re)training of schoolteachers in Computer Sciences, TEMPUS S_JEP 11168-96, Editura Computer Libris Agora
- Ionescu M., Radu I., 1995 Didactica moderna, Ed. Dacia, Cluj-Napoca
- Livovschi L.,1986 Sinteza si analiza algoritmilor, Ed. Stiintifica si Enciclopedica, Buc.
- Livovschi L., Georgescu H., 1985 Bazele informaticii, Rep. Univ. Bucuresti
- Maxim I., 1997 Metodica predarii informaticii Univ. Stefan cel Mare, Suceava
- Newby T., 1996 Instructional Technology for Teaching and Learning: Designing, Instruction, Integrated Computers and using media Techologies, Englewood Cliffs
- Petre C. Metodica predarii informaticii, Ed. Arves, 2002
Modele de proiecte pentru activitatea din timpul anului:
|