Cod: -
Titular curs: Conferentiar dr. C. Boboila
Forma de invatamant: cursuri de zi
Ciclul: Anul IV;
Semestrul 1, Curs: 1h, Laborator: 2h
Nr. credite: 3.5
Profil: DPPD
Specializare: IAC
Tip disciplina: Obligatorie
Categoria formativa: de specialitate Obiective:
- Evidentierea principalelor metode si modele actuale de instruire asistata de calculator.
- Elaborarea specificatiilor tehnice pentru proiecte si medii de invatare la distanta.
- Dobandirea abilitatilor necesare in vederea regasirii eficiente pe Internet a informatiilor referitoare la programe si proiecte educationale pentru domeniul lor de interes.
- La finalul acestui curs, studentii trebuie sa posede cunostinte despre principalele modele de invatare / predare / testare cu ajutorul calculatorului si despre proiectarea si implementarea acestora cu ajutorul unor instrumente specializate.
Continutul cursului:
- Procesul de proiectare si programe specifice instruirii asistate de calculator.
- Invatamant asistat de calculator. Scurt istoric, definitie, terminologie.
- Introducerea tehnologiei in scoala si instruirea cu ajutorul calculatorului. Avantaje si inconveniente.
- Exemple de proiecte de invatare la distanta.
- invatare si predare. Realizarea instruirii asistate de calculator.
- Modele de invatare si de livrare a lectiilor cu ajutorul calculatorului. Tutoriale, exercitii, simulari, jocuri educative, site-uri Web.Tehnologia informatiei utilizata pentru proiectarea acestora.
- Modelul clasei deschise si al invatarii in retea. Videoconferinta si instruirea on-line.
- Tehnologii de livrare. Navigarea documentelor in reteaua Internet.
- Programe educationale, universitati virtuale, proiecte de invatare la distanta, publicatii Web de (auto) instruire.
- Performanta obtinuta cu ajutorul cursurilor on-line.
- Educatia on-line si invatamantul la distanta
- Scurt istoric asupra Internetului.
- Conceptul de hipertext.
- Regasirea informatiilor pe Web cu ajutorul motoarelor de cautare.
- Portaluri educationale.
- Retelele ISDN: Medii virtuale in retea si educatia
- Proiectarea paginilor Web.
- Componentele unei pagini Web educationale. Principii de organizare si de design.
- Utilizarea aplicatiilor 1st page si FrontPage Express in crearea paginilor Web.
- Structurarea si organizarea unui curs livrat on-line
- Proiectarea unui curs on-line.
- Prezentarea materialului, organizarea unui forum de discutii, preluarea raspunsurilor la intrebari.
- Realizarea proiectelor in laborator.
- Metode de evaluare / examinare cu ajutorul calculatorului.
- Teste grila cu raspunsuri unice / multiple, avand ponderi egale / diferite. Teste de tip dictionar.
- Realizarea de proiecte sau prezentari pe calculator.
Discipline anterioare cerute:
- Initiere in informatica
- Psihologie scolara
- Pedagogie si curriculum
- Didactica specialitatii
- Practica pedagogica
Discipline anterioare recomandate:-
Forma de evaluare: colocviu
-
Evaluarea in timpul semestrului: se elaboreaza un proiect de lectie didactica in PowerPoint.
-
Evaluarea la examen: Examinare teoretica care consta in rezolvarea unui test compus din 20 grile.
-
Nota finala: Este media aritmetica a celor doua note obtinute la punctele anterioare.
Bibliografie:
- Adascalitei, A., Instruire Asistata de Calculator, IAC. Proiectarea Sistemelor Informatice Multimedia, sursa Internet.
- Boboila, C., Instruirea asistata de calculator in context e-learning, Editura Sitech, Craiova, 2013.
- Joita, E., Ilie, V., Frasineanu, Ec., Pedagogie – Educatie si Curriculum, Editura Universitaria, Craiova, 2003.
- Lisievici, P., Evaluarea in invatamant. Teorie, practica, instrumente, Editura Aramis, Bucuresti, 2002.
|
|
Ultima actualizare: 01 Ianuarie 2013
|
|