Instruirea asistata de calculator

FISA DISCIPLINEI

Anul universitar 2013-2014



  Departament Home


Cod:
-
Titular curs: Conferentiar dr. C. Boboila
Forma de invatamant: cursuri de zi
Ciclul: Anul IV;
Semestrul 1, Curs: 1h, Laborator: 2h
Nr. credite: 3.5
Profil: DPPD
Specializare: IAC
Tip disciplina: Obligatorie
Categoria formativa: de specialitate
Obiective:
  • Evidentierea principalelor metode si modele actuale de instruire asistata de calculator.
  • Elaborarea specificatiilor tehnice pentru proiecte si medii de invatare la distanta.
  • Dobandirea abilitatilor necesare in vederea regasirii eficiente pe Internet a informatiilor referitoare la programe si proiecte educationale pentru domeniul lor de interes.
  • La finalul acestui curs, studentii trebuie sa posede cunostinte despre principalele modele de invatare / predare / testare cu ajutorul calculatorului si despre proiectarea si implementarea acestora cu ajutorul unor instrumente specializate.
Continutul cursului:
  1. Procesul de proiectare si programe specifice instruirii asistate de calculator.
    • Invatamant asistat de calculator. Scurt istoric, definitie, terminologie.
    • Introducerea tehnologiei in scoala si instruirea cu ajutorul calculatorului. Avantaje si inconveniente.
    • Exemple de proiecte de invatare la distanta.
  2. invatare si predare. Realizarea instruirii asistate de calculator.
    • Modele de invatare si de livrare a lectiilor cu ajutorul calculatorului. Tutoriale, exercitii, simulari, jocuri educative, site-uri Web.Tehnologia informatiei utilizata pentru proiectarea acestora.
    • Modelul clasei deschise si al invatarii in retea. Videoconferinta si instruirea on-line.
  3. Tehnologii de livrare. Navigarea documentelor in reteaua Internet.
    • Programe educationale, universitati virtuale, proiecte de invatare la distanta, publicatii Web de (auto) instruire.
    • Performanta obtinuta cu ajutorul cursurilor on-line.
  4. Educatia on-line si invatamantul la distanta
    • Scurt istoric asupra Internetului.
    • Conceptul de hipertext.
    • Regasirea informatiilor pe Web cu ajutorul motoarelor de cautare.
    • Portaluri educationale.
  5. Retelele ISDN: Medii virtuale in retea si educatia
    • Proiectarea paginilor Web.
    • Componentele unei pagini Web educationale. Principii de organizare si de design.
    • Utilizarea aplicatiilor 1st page si FrontPage Express in crearea paginilor Web.
  6. Structurarea si organizarea unui curs livrat on-line
    • Proiectarea unui curs on-line.
    • Prezentarea materialului, organizarea unui forum de discutii, preluarea raspunsurilor la intrebari.
  7. Realizarea proiectelor in laborator.
    • Metode de evaluare / examinare cu ajutorul calculatorului.
    • Teste grila cu raspunsuri unice / multiple, avand ponderi egale / diferite. Teste de tip dictionar.
    • Realizarea de proiecte sau prezentari pe calculator.

Discipline anterioare cerute:
  • Initiere in informatica
  • Psihologie scolara
  • Pedagogie si curriculum
  • Didactica specialitatii
  • Practica pedagogica

Discipline anterioare recomandate:-

Forma de evaluare: colocviu
  1. Evaluarea in timpul semestrului: se elaboreaza un proiect de lectie didactica in PowerPoint.
  2. Evaluarea la examen: Examinare teoretica care consta in rezolvarea unui test compus din 20 grile.
  3. Nota finala: Este media aritmetica a celor doua note obtinute la punctele anterioare.

Bibliografie:
  1. Adascalitei, A., Instruire Asistata de Calculator, IAC. Proiectarea Sistemelor Informatice Multimedia, sursa Internet.
  2. Boboila, C., Instruirea asistata de calculator in context e-learning, Editura Sitech, Craiova, 2013.
  3. Joita, E., Ilie, V., Frasineanu, Ec., Pedagogie – Educatie si Curriculum, Editura Universitaria, Craiova, 2003.
  4. Lisievici, P., Evaluarea in invatamant. Teorie, practica, instrumente, Editura Aramis, Bucuresti, 2002.




Ultima actualizare: 01 Ianuarie 2013